Leta i den här bloggen

torsdag 22 november 2012

IDIOTEN

Okej anledningen till att det aldrig kommer upp några outfits är för att jag krånglar med detta nya program som heter Picasa som man tydligen lär använda sig av efter att jag köpte plats. Jag har alltså lyckats redigera bilderna i programmet men när jag sedan ska ladda upp dom så hittar jag dom inte. Jag skulle kunna slå sönder tangentbordet, så arg blir jag. Va i helvete är det som ska vara så svårt??!!!
Därför så har det bara blivit en massa bloggande från mobilen.
Så ja, ni får ha överseende med detta tills denna jubelidiot kommer på hur man gör.
Annars, snälla Vivvi, kanske du är duktig att förklara för mig om du läser detta? *skäms* :)

1 kommentar:

  1. Ska försöka förklara lite närmare. Först och främst, skippa att redigera bilderna i Picasa, det strular för mig också. Ladda hem PhotoScape för redigering. Gratis och jättemycket kuliga funktioner. Sen ska du börja blogga i Windows Live Writer. Har du Windows Vista eller senare tror jag du har den med i operativet, annars får du den om du laddar hem MSN. Också gratis Microsoft produkt. Där kan du blogga utan att vara online och sen publicerar du bara till bloggen. Mycket lättare än att blogga i bloggers egna verktyg och lättare att hantera bilder. Man får koppla sin blogg dit bara. Picasa används då bara i bakgrunden och dina bilder hamnar där automatiskt när du publicerar ett inlägg. Jag använder bara Picasa när jag gör kollage vilket inte är så ofta. Finns både som ett program på datorn och online och det är online du har dina bilder du redan laddat upp på bloggen. Om du går in i programmet kan du synka ner alla bilder du nånsin publicerat på bloggen. Det är en hel del mickel och krångel med blogger och du ska inte alls skämmas, jag jobbar ju med sånt här så jag vet ju ofta lite vad jag ska testa och så...:-)

    Men om du vill kan jag komma över och köra en lektion nån dag, så får jag se hur ni bor också :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera