Leta i den här bloggen

fredag 20 juli 2012

DITTEN OCH DATTEN


 Det var en bra bit att traska upp på fjället, tog ordentligt i benen.

 Hilma busar med pappa!

 Fick bli lite outfitbilder på morgonen innan vi drog hem från Lindvallen. Randigt från Gina T, kjol från Lindex och Converse.
Godeftermiddag!

Jaha, och denna sommar fortsätter att typ regna bort... Eller ja, det har ju vart skapligt idag men det är bara så irriterande att det inte kan gå en endaste dag utan regn. Vi har inte varit till stranden nån gång hittills och JULI är ju för fan slut snart. Sjukt! Hade jag inte haft Hilma så hade jag nog varit väldigt frustrerad vid det här laget. På ett sätt känns det ändå som att det inte gör så mycket. Man skulle ju ändå inte kunna ligga och pressa hela dan i solstolen som man gjorde förr...
Ja, ja... Skönt iaf att man inte har en begränsad ledighet för då hade man nog inte tyckt det var så kul.

Blitt en del motion den här veckan också vilket känns väldigt välbehövligt då det kändes som jag typ åt 1 kg choklad i Lindvallen. (Orkade liksom inte bry mig alls). Bättre blev det ju inte heller igår på mammaträffen då det bjöds på sjukt god hallonpaj. Mådde fan illa när jag åkte hem. Varför kan jag inte behärska mig?? Har faktiskt bestämt mig för att gå med i "Viktväktarna" inom snar framtid (sluta amma först) så jag kan gå ner mina 7 kg som jag har kvar. Fasen, låter så enkelt när man skriver det så där men det kommer det ju säkert inte att vara. "Banta" är inte min starka sida om man säger så. Jag har sämst karaktär när det kommer till att vara duktig att hålla sånt. Har inte heller någon gång behövt sätta mig på diet, inte så många kilon iaf så det kommer nog bli drygt. Men, men vad gör man. Jag är ju inte nöjd med att se ut som jag gör idag.
Blir spännande det där iaf!

Idag har vi hängt ett tag hemma hos Dennis syster. Nu sover Hilma, Dennis fikar med Robban så jag ska nog  "planka" lite och göra lite armhävningar.
Inga planer för resten av helgen, får ta det lite som det kommer! Kram

2 kommentarer:

  1. Nej Linda, man ska aldrig banta!!! Det bara förstör ämnesomsättningen. Men du borde läsa boken "Sockerbomben" av Bitten Johnsson, för du är säkert, precis som jag, sockermissbrukare:) kram på dig! Emelie

    SvaraRadera
  2. Banta låter ju lite dramatiskt kan jag tycka... Men jag vill ju bara bli av med dom där kilona. Eftersom jag inte har nån självdisciplin så tror jag Viktväktarna skulle passa mig. :) Men absolut så ska jag kolla upp den boken, tack för tipset Emelie! Jag ÄR sockermissbrukare! ;) Hoppas allt är bra! Kram

    SvaraRadera