Leta i den här bloggen

söndag 22 juli 2012

TRÖTTAST I STAN

 Jag och Hilma igår morse. <3
Dennis promenixar i allèn. Från igår!

Hello!
Jag är sviiiintrött ska ni veta. Inatt har Hilma ätit enligt följande: 19.50 (innan hon somnade för natten), 23.45, 2.30, 4.45 och så morgonamning 7.50. Det kanske inte är så där jättekul faktiskt. Inte konstigt man känner sig sliten... Berättade för mamma, hon sa på en gång "då skulle hon säkert behöva ha mer för att hålla sig mätt längre". Jaha, suck! Hur ska det gå till då? Hon vägrar ju dricka ur flaska. Har köpt hem välling och testat med det också men det är just det där att dricka ur flaskan hon vägrar göra. Eller jo, vatten dricker hon. Äh jag orkar inte skriva nå mer om det, känns bara som att jag stressar upp mig för det då. Ska ringa BVC imorrn, vill komma in och kontrollväga henne, då ska jag fråga om råd. Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Vilken oerhört fin bild på dig och Hilma :) Inte syns det i a f att du är trött men jag förstår dig med de tiderna. Mina har också ätit ofta på nätterna när de var sådär små och visst tär det på krafterna. Hade de alltid hos mig i sängen då så man slapp gå upp. Då kunde man ligga och halvsova medans de åt. Emilia vägrade också flaskan länge men testa olika varianter. Hon vägrade alla utom en typ av napp som var lite bredare. Testa också att klippa upp lite större hål så det kommer lite mer. Funkade för oss och när hon väl kommit på det var hon helt hooked på välling och då var det också slut på nattätandet. En flaska innan nattning och hon sov helt plötsligt hela natten. Och hon älskar fortfarande välling fast hon är sex år :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Fast barn har ju tillväxtfaser. MIna barn har också ätit mycket på nätterna, även med flaska så fick jag ofta gå upp och fixa ersättning 1-2ggr per natt trots sen kvällsamning. Men om det är nån tröst blev det lite bättre vid 6 mån med gröt och pureer i magen - då blev det bara 2 amningar per natt. Har du testat olika flaskor och haft bröstmjölk på nappen eller börja amma och sen mitt i byta till flaska medan hon suger? Lycka till!

    SvaraRadera