Leta i den här bloggen

tisdag 3 juli 2012

HAR INGET ATT SKRIVA...ELLER...

Det roliga är att när man börjar ett blogginlägg som jag tänkte börja detta med: "Jag har ingenting att skriva om", det är oftast dom inläggen som brukar bli ganska långa. :)Men det kanske faktiskt handlade mest om att jag inte har någon speciell bild att lägga upp. Har jag inte det så brukar det oftast inte så självklart komma vad jag vill skriva om. Men ja, bara för att så ska jag lägga upp en så trist bild som denna. För där har jag, Dennis, Hilma, Erik och Karin varit idag. :) Perfekt väder och bara en väldigt mysig dag och Hilma har varit en sån nöjd tjej hela dan (som vanligt kanske man ska skriva ;)



Just nu är jag sjukt trött. Det tar på krafterna att gå runt en hel dag så där, märktes på Hilma här hemma också nu mot kvällskvisten. Hon har redan somnat.
Igår testade jag ersättning igen och då helt plötsligt drack ungen 60 ml utan problem. Fattade ingenting.
Skulle då självklart testa här på eftermiddagen igen men nej, då gick det inte alls. Varför blir det så?? Hon luras med mamsen... Jag önskar så att hon kunde dricka det utan problem så jag kunde få känna mig lite mer fri. Grrr, det kan vara så jobbigt ibland. Jag var så glad igår kväll och tänkte att nu kanske det faktiskt vänder, att det kommer funka men nej, så blir det så här idag. Men det är väl så, man kan väl inte förvänta sig att det ska funka så där på en handvändning. Vi ska kämpa på med där varje dag nu iaf.
Detta handlar inte om att jag vill sluta amma utan bara att möjligheten ska finnas iaf jag vill göra nåt och inte känna denna eviga stress "snart är hon kanske hungrig". Ville bara poängtera det.
Har nån något råd tas det tacksamt emot.

Nej, nu ska jag nog ta en dusch sen försöka kika lite på Allsången, om jag inte somnar. ;)
Imorrn är det mammaträff, ska bli trevligt då det var två veckor sen vi sågs. Kram

2 kommentarer:

  1. Ta en dag i taget när du testar. Vet precis hur det är med amningen. Var jätte stressigt och pressande med Raul och nu när det blev fel från början med Romeo så valde jag att bara ge ersättning och det är mycket lättare. Men jag önskar också att jag kunnat göra både och så att man kunde välja. Ge inte upp och ta det lugnt.

    SvaraRadera
  2. Tack elin! Skönt med lite stöd! :) Ska försöka ha tålamod och ta en dag i taget! Kram

    SvaraRadera