Leta i den här bloggen

fredag 10 augusti 2012

DAGENS OCH EN MASSA SNACK

 Så här har jag sett ut idag. 
Byxor från H&M, halsband och topp från Gina T, skor från Citybird

Var tvungen att fota mitt svettiga hår efter jag hade kört tabataintervaller här hemma i tisdags. Är alltid lite fascinerad när jag lyckas bli svettig av att köra styrka. ;) Kondition blir man ju alltid svettig av så jag tänker alltid att jag inte kommer bli det när jag kör styrka. Men, ja det blev jag iaf, gött!

Godafton denna fredagkväll!
Igår hade jag fullt upp hela dan. Drog iväg redan 9.30 hem till Emilie och direkt därifrån till mammagruppsträff. Var inte hemma förren framåt fyra och då hade Dennis äntligen kommit hem. Hilma såg sååå glad ut när hon såg honom. :)

Jag bytte nästan omedelbart om och drog iväg på en löptur. Jag körde en del av Silverman-banan (5 km) och försökte ligga på en del. Är ett sånt jobbigt parti ungefär halvvägs in på sträckan. Försöker alltid vara förberedd men blir nästan alltid lika trött där. Lutar lite uppåt hela tiden vilket tar jäkligt mkt på krafterna men faktiskt så kände jag igår att mina backintervaller har gett en del. Inte riktigt samma flåsande och kraften i benen är bättre. Iaf så slutade tiden på 27.55 och jag snittade 5.34 min/km. Till loppet sen (som är om bara 2 veckor, gah) så ska jag banne mig försöka hålla 5.30-tempo. :) Ska in med en backintervall-träning innan denna vecka är slut också. Ett sånt pass i veckan kör jag hela tiden nu.

Över till idag! På förmiddagen hämtade mamma mig så åkte vi ut till Sockenstugan och dukade i ordning inför dopet imorrn. Eller ja, till lunchen och fikat efter dopet såklart. :)
Blev jättebra. Mamma hade plockat så fina rosor hemma som hon fixade så fint att ha på varje bord.
Känns skönt att ha det gjort så behöver man inte stressa med det imorrn bitti. 
Klädsmässigt så har jag inte hittat nåt nytt. Köpte en kjol (oprovad) på Lindex igår men den var för tajt och det fanns ingen större stl så lämnade tillbaka den idag. Jag kommer ha min vita klänning som jag hade på midsommarafton. Jag gillar ju verkligen den och det blir ju inte så många tillfällen att använda den så det passar bra. Får låsa in mig när jag ska amma bara eftersom det inte är så kul när man lär dra upp alltihopa. ;)
Mest av allt ser jag fram emot att höra brorsans tjej Karin sjunga imorrn och pappa som ska kompa henne på piano. Dock lite nervös för min fars skull men det kommer nog bra. :) Han är inte så där supervan att kompa bara. Men Karin har lugnat mig på sms här tidigare att det kommer gå så bra. :)

Hoppsan det blev en hel del text där kan man säga. Nu ska jag ner och kika lite OS innan det är läggdags. Dennis är iväg på TOTO i Stockholm just nu så jag kör alena ikväll. Ska testa ett nytt, nyttigare, snacks nu. Har fryst in banan och päron. Ska mixa det med blåbär, kvarg, turkisk yoghurt och lite kakao. Kan bli spännande. :) Kram på er!

PS: Hårbandet kom igår och det blev så bra. :) DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar