Leta i den här bloggen

tisdag 14 september 2010

TANKAR KRING TRÄNING



Bilder lånade från Carolinas blogg

När jag snackade med Maria förra veckan så kom vi in på Tjejmilen. Hon berättade att hon hade läst Carolina Gynnings blogg om att hon också varit med och sprungit. Har faktiskt aldrig varit in på hennes blogg tidigare men då blev jag lite nyfiken.

Det är lite konstigt. Jag kan bli så himla, himla inspirerad när jag läser om andra som tränar mycket, både styrketräning och så då speciellt löpning eftersom jag gillar det själv.
Bara att se bilder på hur deras kroppar formas, blir muskulösa och så där riktigt fit.
Jag tänker att: "Nej, nu jäklar ska jag också börja träna stenhårt, mer löpträning och även styrketräning för att bygga en riktigt snygg kropp." Haha, det blir ju aldrig så. Jag vet inte varför.
Jag har ju hyffsad bra disciplin när det gäller min löpning. Fast att jag kan känna mig trött, det är ett jäkla skitväder ute och lusten finns inte alls där så ger jag mig ut ändå.
Men sen är de ju det där med styrketräning, det har ju liksom aldrig varit min grej. Jag skulle aldrig få för mig att köpa ett gymkort t.ex. I sånt fall skulle jag göra det hemma. Var väl lite därför jag köpte Perrellis bok. ;) Men då ska man se till att göra det, inte bara 1 vecka utan hålla i det. Se resultat!
Det här var mina tankar idag när jag kutade runt uppe i Bråstaspåret och då ville jag dela med mig om det.
Stor eloge till er som har grym disciplin när det gäller stenhård träning! =) GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar