Leta i den här bloggen

måndag 24 oktober 2011

RENOVERING

Var tvungen att gå tillbaka lite i blogghistorien och såg att det är ganska exakt 1 år sedan som vi började riva tapet i ett av rummen här uppe. Det ska ju bli vårat sovrum är tanken och så kommer det bli barnrum i rummet bredvid. Det var ju så att när vi köpte vårat hus så var det absolut inget som var i nåt direkt renoveringsbehov. Nedervåningen är jättefin och det är ändå där man är mest.
Men nu måste vi få "arlset ur vagen" och sätta igång. Golv till hela övervåningen köpte vi då för ett år sedan så det är inget vi behöver tänka på. Men i sovrummet ska vi ha liggande panelvägg som en "fondvägg". Nu kommer det inte bli som på bilden men jag gillar ändå denna sovrumsinredning så grymt mycket. För mig perfektion! :)
Ja, men iaf så är det då plank till väggen som ska köpas bl a och det ska vi nog inhandla imorrn. Kommer nog bli en mörkare grå färg och så lite ljusare grå på resterande väggar.

Ska bli så kul att flytta upp sovrummet när det är klart och sen få fixa barnrummet. Ska anlita min vän Annika som inredare till barnrummet för hon är så himla duktig och jag gillar verkligen hennes stil. Och eftersom jag är så kass så vill jag inte ens försöka. ;)

Nä, nu måste jag ner och steka lite bacon. Bruna bönor till det, gött! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar