Leta i den här bloggen

tisdag 4 oktober 2011

THIS EVENING


Fick bli två ego-bilder denna afton. Överst från båtturen på Mälaren och sen från Annika och Johns kräftskiva!

Godkväll!

Jag har verkligen inte haft nåt att blogga om efter jobbet men tänkte iaf göra ett inlägg nu innan sängen.
Är verkligen igång ordentligt med promenaderna nu. Blir en runda i princip varje dag och jag älskar`t verkligen. Det får mig att känna mig stark, pigg och välmående. :)

Låg i soffan och surfade lite tidigare på någon mamma/gravid-sida, minns inte adressen nu. Men iaf läste jag lite om förlossningen och dess tre olika faser som dom skrev om. Jag är väldigt, väldigt rädd för just förlossningen. Det har jag alltid varit och kan vara en stor del till att jag inte varit så intresserad av att skaffa barn tidigare. Men det kändes lite, lite bättre efter att jag läst lite om det. Får en känsla av spänning och att jag ska fasen fixa det där och det bra också. :)

Kommer lite tankar så här emellan åt men jag är även lite sparsam med det... Vill inte vräka ur mig allt jag tänker och tycker.

Ja, över till nåt annat. :) Imorrn tog jag åt mig lite extraarbete. Skulle bara jobbat dag egentligen men tog åt mig natten också så jag kommer då, tyvärr, inte gå av förren torsdag eftermiddag. :(
Men sen har jag fredagen att se fram emot för då åker jag äntligen till Maria i GÖTEBORG! :))))
Kram på er alla!

5 kommentarer:

  1. Hej Linda!

    Läs gärna:att föda av Gudrun Abascal. Jag kan verkligen rekomendera denna kurs också:www.profylaxgruppen.se

    Kram Tova

    SvaraRadera
  2. Tack Tova gör tipsen! Det ska jag kolla upp! Är så kul när jag får en kommentar av dig! :) Hoppas allt är bra! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh! Jag skulle precis också rekommendera kursen på profylaxgruppen!! Min första förlossning var ett helvete och jag var lite traumatiserad till nr två, men blev tipsad om den här internetkursen. Den kostar typ 800 tror jag men är värd varenda krona, även om man känner sig som ett fån under övningarna.
    Sen ska du komma ihåg att det är DIN förlossning och om du vill ha/inte vill ha bedövning(epidural) så är det du som bestämmer det! Kräv kuddar, varma handdukar, vatten, lustgas, whatever, stå, gå eller ligg, skrik eller var knäpptyst, det är DU som bestämmer! Puss och Lycka till från Norge! Emelie

    SvaraRadera
  4. Va du är gullig Emelie! Tar så tacksamt emot alla tips! Jag ska absolut kolla upp den där kursen! Jag kan verkligen få ångest över att tänka på förlossningen! Kramar

    SvaraRadera
  5. Det kommer gå så bra så :) Ut kommer de på ett eller annat sätt. Visst gör det ondare än ondast men efteråt glömmer man alltihop och all smärta borta :-)

    Hittade nåt för dig förresten. Kika på den här länken:
    http://www.widgetbox.com/widget/baby-ticker

    Kan du lägga upp som widget på din blogg så alla läsare ser vilken vecka du är i :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera