Leta i den här bloggen

torsdag 1 mars 2012

20120301

 Me, this morning! (Jo, jag hade sminkat mig så klart, annars hade jag sett ut som ett spöke. ;)
Sötaste stilen imorse efter frukost-amning. :)

Jag vet inte, har liksom bara inte känt att det har varit så viktigt att blogga här på två dagar. Jag vet inte vad det beror på, men från att det har varit närmare 200 besökare/dag här så har antalet helt plötsligt minskat till hälften. Har ni tröttnat på mig? 
Kände iaf inget sug att skriva då. Sen att jag har haft en dotter som mer eller mindre varit som ett plåster på mig är väl en annan orsak också. Verkar ha haft nån slags tillväxtperiod här för hon ska bara amma, amma, amma och vill inte ligga själv. Hon somnar alltid vid bröstet men efter man lagt ner henne så vaknar hon efter 5 min igen. 
Tycker synd om Dennis också för det duger ju inte alls att vara hos honom när han kommer hem från jobbet. Så vi sitter ihop jag och Hilma. :) Nej, men faktiskt så är det lite bättre idag iaf. OCH så sover hon fortfarande bra på nätterna (peppar, peppar). 

Vilket väder vi haft nu då, btw. :) Igår gick jag faktiskt 6 km. Jag stod inte ut att bara va inne så jag tog barnvagnen och gick upp till mamma. Sen satt vi ute i solen i närmare 1 1/2 h och fikade och samtalade. Helt ljuvligt! Var lite orolig att det skulle bli för långt för mig men det gick bra. Har nog mycket att tacka för att jag höll igång (så gott jag kunde) enda in i slutet av grav. :)
Men man kan ju inte låta bli att väga sig, typ varje dag, haha... Än så länge har jag "bara" tappat hälften av det jag gick upp. Alltså 10 kg. Men vi får väl se hur det artar sig, det har ju faktiskt bara gått dryga 2 veckor så. Man får inte ha för bråttom. ;) Jag är bara glad att jag kan variera klädseln lite mer nu.

Nu ska jag snart dra iväg och hälsa på på jobbet. Det ska bli kul att träffa alla och få visa min lilla tjej. :)
Kram

2 kommentarer:

  1. Hej Linda!

    Jag tycker jättemycket om din blogg.. Och brukar kika in här varje dag :). Hoppas verkligen att du fortsätter att blogga. Tycker det har varit kul att följa dig under din graviditet och nu när lillan är född. Längtar själv efter en liten.. fick nyss ett missfall :(. Men hoppas att jag också snart får ha en bebbe i magen!!

    SvaraRadera
  2. Det måste ju vara roligt att blogga, annars är det ingen idé. Har också såna där downs ibland när jag bara inte har lust eller orkar. Jag hänger i a f kvar och läser varje dag :)

    Såna där perioder när det bara är mamma som duger och de ska ha närhet och mat hela tiden hade mina också men det går över. Kan vända på en dag så det är bara att stå ut. Kan ju också vara så att hon inte blir mätt och då kanske ersättning är ett alternativ. Att ge lite flaska då och då så hon står sig längre som komplement till amningen.

    Ha en fin dag. Hoppas man får se lilla underverket i r l snart...:)

    kram
    /Vivvi

    SvaraRadera