Leta i den här bloggen

fredag 22 februari 2013

MÅNDAGENS PLANKA





Jag gör på detta sätt nu. Lägger upp en planka i taget för jag hinner inte mer. Ska iväg på 1-årskalas och jag är inte riktigt klar och vi ska få i oss lunch innan också.
Iaf då, detta är måndagens planka. En riktigt roligt variant som jag ganska nyss har lärt mig. Jag lär mig alla plankor och tips från http://blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/ såklart.

Som sagt, jag kör alltid i tabataform, aktivt 20 s, vila 10 s i 8 repetitioner. Blir ni osäkra, googla.
Men just den här plankan är faktiskt aktiv hela vägen igenom, alltså 4 min. Som ni ser på dom två översta bilderna, i dom positionerna står ni när det 20 s intervallen. Åt ena håller i 20s och efter 10s "vilan" åt andra hållet. När det sedan är 10 s vila, då står ni som på bilden längst ner.
Jag är svag i armarna så jag står alltid med ett knä i golvet (översta bilderna), men man kan alltså köra på fötterna om man fixar det.
Alltså förlåt, men det känns som jag är kass på att förklara. Inte så van att göra sånt här inlägg. Men fråga gärna eller så går ni in på Lofsans sida och söker där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar