Leta i den här bloggen

fredag 5 april 2013

DAGENS



Ser ju fan fortfarande ut som hängarsel efter alla dessa squats, morrrrrr.....

Jag skulle ju skriva om plankningen igår också men det glömde jag bort.
Jag är ju så dålig på att uppdatera er om hur det går med det eftersom jag kör den där 30 dagars squatschallengen samtidigt. Men jo då, jag försöker hålla i plankorna så gott det går. Det blir inte varje dag men det är nog iaf 4 ggr i veckan så det känns bra. Det har gått dryga 6 veckor nu sen jag började med den men det är ju ett tag kvar, 20 maj åker vi ju till Spanien så.
Nu börjar det bli tungt med squatsen också. Idag har jag gjort 215 st. Och det blev allihopa nu på sena eftermiddagen. Det är ju mycket bättre att dela upp. Men jag kör ju inte alla 215 i ett svep då utan vilar ju en del emellan. Men så dagens träning har alltså blivit dom 215 squatsen, en plankomgång i tabataintervall och avslutade med att lyfta lite hantlar. Haha fy fan vilken förklaring. Ja, ja. Det är jag nöjd med iaf.

Ikväll ska jag och Dennis äta Cordon Bleu på kyckling. Dom gjorde det igår på "Mitt kök" och det såg sååå gott ut. Men eftersom det verkar ganska mastigt så blir det bara sallad till.
Sen, mmmm, blir det film och smågodis, läääängtar. Jag kommer nog vara sååå rädd efter denna film men jag gillar skräck. Vi ska se "Sinister". Kolla den trailern ni, huuuuu.... Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Supercool dagens! Alltså jag har tänkt börja träna och du vet ju så mycket om det där med hemma-träning. Kan du inte lägga ut lite mer tips på plankor och andra övningar? Behöver lite inspiration och pepp tror jag :-) Tycker det är såååå j-a tråkigt men måååste verkligen ta tag i det nu :-)
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Ja det är svårt att hitta motivation om man tycker det är tråkigt. Jag är ju inte själv ett så stort fan av just styrketräning utan jag gillar ju löpningen mest. Men vill man få en mer tonad kropp så krävs det ju både styrka och kondition kombinerat.
    Jag tycker helt klart du ska gå in på lofsan.se. Hon är så duktig och bra. Hon har massvis med videos på övningar som man kan göra hemma. Mycket lättare för dig att förstå om du kan kolla videos än att jag ska skriva och fota. Hon har hopsatta hemmaträningspass som är helt perfekta. Och du ladda hem tabatatimer på luren! Kram Linda

    SvaraRadera