Leta i den här bloggen

onsdag 8 februari 2012

20120208

Godkväll!

Nu har jag vaknat 4 nätter i rad någon gång mellan 2.45-3.15. Lika inatt, vaknade 3.15. Mår liksom lite illa, känner att jag är lite kissnödig, lika varje gång. Gick upp och kissade, har lycktas somna om de andra nätterna efter ett tag, men inte inatt. Dessutom smög ju sig hungern på så klart och då  blir det helt omöjligt att somna om. Så 4.15 stod jag i duschen, sen gick jag ner och åt smörgås och drack varm O´boy. :S
Iaf så somnade jag om på soffan igen vid 5.30 och sov till 8.00 så det var riktigt skönt.

Förmiddagen spenderade jag och Emma hemma hos Emilie. Kände verkligen hur avundsjuk jag är på Emilie nu som sitter och håller i sin söta lilla bebis och hon blir smalare för varje vecka jag ser henne. Faaan så skönt när magen är borta. Jag är sjukt trött på den nu!!!

Efter våran fikastund tog jag bilen upp till Hyttskogen. Parkerade den efter vägen sen gick jag 3 km ca. Alldeles tyst och öde var det och så snöade det. Jag njöt och kände att det var vad jag behövde idag.

Sen åkte jag och hyrde "Friends with Benefits", åkte hem och gjorde tonfiskröra i baguette och kikade på filmen. Justin Timberlake, hur het likosm?! Första filmen jag såg med honom, mmm... :)

Imorrn ska jag faktiskt fara ut till Heby och hälsa på min barndomsvän, Maria, som fick sin lilla dotter för 3 1/2 vecka sedan. Ska bli så kul att träffa dom! Och få höra om allt! :)

Imorrn är det bara 1 vecka kvar till bf hörrni! EN VECKA! My god! Kram

2 kommentarer:

  1. Hur går det inför förlossningen?? Är du nervös eller bara klar för att bli färdig med det? Har du tagit ngn profylaxkurs? Puss o kram Emelie

    SvaraRadera
  2. Jo men det känns faktiskt okej. Eller jag försöker nog mest fokusera på hur det kommer bli efter det är klart. Att få träffa bebisen, jag längtar så efter det nu.
    Klart jag blir nervös när jag tänker på det men ändå känns det så mycket bättre än vad det gjorde i början av denna graviditet. :
    Gick aldrig någon kurs men har tittat på en profylax-dvd här hemma och försökt träna andning. Hoppas det kommer hjälpa... Puss och kram till dig Emelie!

    SvaraRadera