Leta i den här bloggen

lördag 25 februari 2012

JÄKLA BRA DAG IDAG

 Matta och Sofie håller lilla Hilma! Kärlek! <3 Sofie har bara 5 veckor kvar till hennes bebis ska anlända. :)

 Just nu glider jag runt i min Onepice och den sitter inte åt, hihi. Så himla skön den är!
Så sjuuukt taggad för Mello och DANNY! Kommer ni ihåg förra året hur jäkla laddad jag var, galet. Ska bli så grymt att äntligen få se han och höra hans låt. Kommer man kunna sitta still här hemma tro?! ;)
Men kan det vara så att han verkligen ska ha dom där vita kläderna på sig tror ni? Jag har sett flera bilder från repetionen och han har det där på sig. Men vill man avslöja det innan liksom? Äh, jag gillar det inte iaf.

Får se om lillan skriker när Mello är. Hon har nämligen varit väldigt orolig två kvällar i rad här, eller det verkar vara magknip. Igår kväll hade jag faktiskt mitt första "down" om man säger så. Hon skrek massor och man såg att hon hade så ont så jag tyckte så synd om henne så jag bara grät och grät. Dennis var ute och åt med en kompis så det var kanske det också att jag var ensam. Nej, det var väldigt jobbigt. Mycket bättre idag iaf.

Idag har jag haft en grymt bra dag! Matta och Sofie var ju då här på fm. Det har varit marknad här i stan igår och idag så Dennis ville ner och köpa nå sotargrejjor till våran panna. Och ingen var väl mer glad än jag att få gå ner på stan och träffa lite folk. :) Sofie och Neo hängde på oss också. Och faktiskt så vågade jag mig på en fika på Schellins med Sofie. Nån gång måste ju vara den fösta liksom. Men det gick jättebra. Damen vaknade men det var inte så att hon skrek. Så fort jag tog upp henne så somnade hon igen fast att det var på gränsen till att äta. Men Neo blev så rastlös där så vi klädde på oss och så pinade jag hem så fick hon äta hemma istället. Så himla skönt att ha premiärat det också. Känner mig nog mer och mer lugn nu.

Här på eftermiddagen har jag badat henne också. Det var andra gången sen vi kom hem och idag sa hon inte ett knyst (har skrikit de andra två gångerna) och jag gjorde det själv också. *stolt* Hihi...
Nu ska vi börja med maten, det blir rostfilè med potatisterrin, mmm, mumma! Kram

1 kommentar:

  1. Ett tips om hon har magknip är att massera magen medsols i små cirklar. Det har funkat rätt bra på mina när de haft det. Annars kan de ha såna skrikperioder på kvällarna. Felix skrek varenda kväll de första månaderna och man höll på att bli galen. Speciellt med en liten ett-åring också som behövde uppmärksamhet. Tur hon var så snäll och redde sig så bra själv...:)

    Jag håller nog också på Danny ikväll och Felix har bestämt att rösta minst 100 gånger :)

    Ha en trevlig kväll

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera