Leta i den här bloggen

söndag 26 februari 2012

20120226

 Dennis är ju mycket mer för matlagning än vad jag är och han gillar verkligen att pyssla och lägga ner lite tid på att lägga upp maten fint. Så här såg våran förrätt och varmrätt ut igår kväll. Lax med skagenröra till förrätt och som jag skrev igår då, rostfilè med potatisterrin. Vi kunde äta i lugn och ro för Hilma sov hela tiden. :)

 Så himla fina blomarrangemang vi fick av Sofie. Hon är så duktig och påhittig när det gäller sånt där. Hon hade bett dom göra på det här sättet och sätta det rosa bandet emellan som en "navelsträng". Det lilla hjärtat symboliserar Hilma och det stora mig och Dennis. Oj, nu blev jag nästan lite rörd när jag skrev det där. Tack Sofie, du är så himla gullig! :)
Även Mattas mamma hade tänkt på en liten present till Hilma. Jättefint litet hjärta på en halskedja.  Annorlunda och det gillar jag. :)
Trött liten tjej idag efter promenad. :)

Måste ju så klart ta med bilden på mig och Danny från i somras när han var här och uppträdde på Sala Festivalen. Jag var i v 12 och så sjukt jäkla nervös när jag skulle krama honom och ta kort, haha. Var ändå så himla nöjd efteråt att jag hade gjort det. Hihi...

Godeftermiddag!

Ja, Danny tog sig till final trots en jäkligt nervkittlande historia, tyckte jag. Nej, men jag trodde fasen ett tag att han kanske skulle bli utslagen av Charlotte där. Hans fösta nr var ju inte klockrent alltså, han sjöng ju surt flera gånger. Grym koregrafi måste jag säga att det var iaf och så är han ju alltid så grymt jäkla het. Men jag gillade "In the club" bättre förra året. 
Jag tror (och vill) att Loreen ska ta hem hela skiten. Jag menar, vi skickade en ung snygg kille som kan dansa förra året, vi kan inte göra det igen. Och Loreen sticker ut med både låt och framträdande. 
Haha, här sitter man och låter som nåt jävla musiksnille men Mello är en stor grej för mig, så är det bara. :)

Idag har vi haft tjejen här som fotograferade mig i slutet av min graviditet, Linda Eriksson. Hon har fotat Hilma nämligen. Hon  har kört det som erbjudande att hon fotar ens bebis innan den blir 2 veckor gratis. Så kommer vi få tre bilder på henne. Det var lite nervöst och lite krångligt så där men jag hoppas verkligen det blir några fina bilder på lilla Hilma. :)

Efter att hon fått mat och jag fått i mig lunch så fick det bli en promenad med barnvagnen. Går verkligen bättre och bättre att gå nu så idag blev det 4 km. Känns så himla skönt att kunna "komma tillbaka" så pass snabbt ändå. 
Nu slog det mig att jag ju faktiskt inte skrivit ett enda ord om förlossningen. Ni är väl nyfikna kanske med tanke på hur mycket jag hade nojjat över den? :)
Jag ska se till att knåpa ihop en förlossningsberättelse till er. Inte ikväll men i veckan nån gång här så håll till godo. :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar