Leta i den här bloggen

söndag 10 mars 2013

DAGENS

 Tröja - Gina T, byxor - Lindex, sneakers - Skopunkten


Tjolahopp!

Ja, då har man testat "idealtidstävling" för första gången då. Det var riktigt kul men jobbigt också. Det var en bana på 6 km, flackt. Så skulle man då gissa sin tid. Shit va svårt alltså. Man var ju lite nervös innan och så skulle man stå där och försöka räkna ut nån tid. Inte vill man ju skriva för snabb tid heller och inte klara det. Jag drog till med 33.45. Under tiden jag sprang så tänkte jag hela tiden, nej jag kommer fan inte fixa den tiden. Jo då, med god marginal dessutom. Kom in på 29.50. Haha, snacka felgissning. ;) Men alltså, jag har ju aldrig sprungit så fort förut. Gick in på jogg.se, där finns det olika kalkylatorer så man kan räkna ut snittempo osv. Det betyder att jag sprang med ett snittempo på 4.58 min/km. Ehhh what liksom?! Men jag var jävligt trött efteråt ska ni veta. Konstigt det där, man ligger på för att man typ inte vill komma sist men det är ju verkligen inte det det handlar om. Ja kul att man testat det iaf. Ska absolut vara med nästa gång det blir.

Efter lunch åkte vi upp till Månsan och fikade med mina bröder och respektive och nu slappar vi bara.
Kanske blir cirkelträning senare, beror på en kompis. ;) Kram

PS: Jävlar så gött att Robin vann igår tycker jag. SÅ himla rätt och en riktigt bra låt. Men fortfarande gillar jag Antons bäst. Den ska jag shaka järnet till. Ohh, redan nästa helg för då ska mammagruppen svida om till partyoufit och byta kaffet mot vin. Yes. ;) DS.

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Skitbra sprunget :)

    Får se om jag vågar mig dit nästa gång, springa är verkligen inte min styrka :(
    Det är bara att nöta på och nån gång ska det väl släppa och gå lite lättare tycker man :/

    Catarina E

    SvaraRadera
  2. Wow!!! Fan va bra du är! Får vem som helst vara med? Vore kul att testa!

    kram Tullan

    SvaraRadera
  3. TAck Catarina!
    Ja kom och va med nästa gång, vore jättekul! Ja det är bara att nöta på. Kör du nå intervaller? Det gör ju att man blir starkare och mer uthållig. Det hjälpte mig att komma tillbaka fort efter graviditeten. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Tullan :))
    Ja vem som helst får vara med.m Nästa idealtidstävling är Långfredagen. Jag kan skicka över inbjudan när jag får den på fb. Annars springer man varannan söndag, lite längre sträcka. Vore superkul om nån kompis va med. :) Kram

    SvaraRadera