Leta i den här bloggen

torsdag 25 november 2010

PISSDAG

Vidrigt kallt och blåsigt när jag promenerade genom stadsparken!

Hej på er!

Jag har faktiskt haft en ganska pissig dag idag.
Ska berätta i detalj.

Var ju på frissan i förmiddags. För det första så var det så jäkla kallt och drygt att bara gå ner på stan och sen så tog det 2 h och 20 min att slinga utväxten, okej, det var en lärling som gjorde det och jag hade inte bråttom heller. Men efter det hade jag tänkt gå och käka på Johanssons med en tidning som sällskap. Går in på tobaksaffären som ligger mitt emot, nej, då tar dom inte kort när man handlar för mindre än 50 kr. MYCKET irriterande. Så då går jag tillbaka till bankomaten och tar ut och så köper jag den där tidningen.
Väl inne på Johanssons är det verkligen skitmycket folk och då orkar jag inte. Så då fortsatte jag bort till mammas jobb för jag skulle kunna låna hennes bil så jag kunde handla inför lördagsmiddagen.

På affären fanns inte allt jag skulle ha, suck!! Handlar det jag ska och fortsätter sen till en annan affär för att få ihop grejerna. När jag kommer hem och ska gå in med matvarorna så går påsen av på mitten! GAH!! Varor på hela backen, håller på att börja tjura.
Plockar ihop och ställer in. Sen fick jag lov att skotta lite också innan det var dags att hämta mor på jobbet så hon fick tillbaka bilen...

Väl hemma igen och jag kan kolla in håret lite mer noggrannt, INTE nöjd. FÖR mycket mörkt kvar och slingorna är inte gjorda så långt in mot botten så man ser "kanter" på vissa ställen.
Men åhhhh, jag orkar inte! Vid det här laget var kl 15.00 och jag hade fortfarande inte ätit lunch och då hade jag inte ätit på 6 h, alldeles för lång tid för mig. Men jag var så uppstressad och irriterad så jag fick knappt i mig nåt ändå. Såg iaf till att göra klar efterrätten till lördagen så slipper jag tänka på det när jag kommer hem från jobbet på lördag.
Så här blir det när man ska jobba 1 1/2 dygnspass och då försöka ha så mycket som möjligt klart när man kommer hem. Jag som person fixar inte riktigt sånt där. Jag blir så jäkla stressad, irriterad och ja, på riktigt dåligt humör rent ut sagt.

Nu på kvällen har jag varit i Idrottshallen och kikat på dammatch, innebandy. Det var iaf kul, spännande och trevliga vänner att prata med så då blev jag glad igen. =)
Nu säger jag tack och hej och vet inte när det blir bloggning igen eftersom ja, det är ju lite fullt upp. Men jag ska knäppa massor med bilder på lördag som ni får se sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar