Leta i den här bloggen

söndag 27 maj 2012

MORSDAG

 Invigde min nya skjorta redan igår kväll till byxor. Idag åkte den på igen fast till kjol. :) Kjol från H&M och kilklackar från Skopunkten. Nya armband också från Lindex.


Hilma med farmor. Det är efter hennes mamma vi fått namnet Hilma. :)

Idag har vi haft en väldigt trevlig morsdag med ett underbart väder! Det blev lunch ute på Fallet med Dennis mamma och syster. Eftermiddagsfikat tog vi hos min mamma och pappa. När vi kom hem därifrån så tog jag mig en powerwalk med vagnen, lika bra att passa på i det sköna vädret då det blir sämre redan imorrn. :(

Just nu håller jag på att få Hilma sova i sin spjälsäng...igen. Nej, men hon sov i den från att hon var ca 2 veckor. Sen var det som att det bara tog stopp när hon blivit ja, säg 1 1/2 månad kanske. Det var liksom helt omöjligt att få henne att komma till ro när man lagt henne där så då började hon sova bredvid mig i sängen. Både för - och nackdelar. Väldigt skönt just med amningen. Hon äter på max 10 min sen somnar vi om, därav mer sömn. Men sen blir det väldigt varmt och så kan man ju inte ligga som man vill. Men nu frågade jag på BVC i fredags när man bör vänja av dom att ligga bredvid. "Ju tidigare desto lättare". Så ja, det var bara att ta tjuren vid hornen nu ikväll. Hon hade svårt att komma till ro men nu under tiden jag skrivit så har hon faktiskt somnat. :)
Får se hur det blir vid matningen inatt då. Liggammar jag så kommer vi ju båda att somna, garanterat. Men det är ju så drygt att sitta upp när man är så där trött. Ja, ja, det löser sig nog.

Men guuuud, haha. Jag börjar skriva om massa annat när det självklara man ska blogga om idag är LOREEN! Fy faaaaan så jävla sjukt underbart!!! Hon är så grym, man finner inte ord ju! Jag måste se finalen live nästa år, fatta coolt!
Nej, det var verkligen helt enastående. Rekord på antal 12:or, bara det liksom!
Och så ryssgummorna då, haha, tvåa. :) Jag gillade dom så mycket! :)

Nä, nu ska jag sätta mig i soffan och kika lite på Big Brother. Men blir att lägga sig i tid idag. Vet inte hur många gånger jag gäspat idag. Somnade inte förren 1.30 inatt så har varit sjukt sliten. Duktig liten Hilma som iaf sov till 8.45 imorse. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar