Leta i den här bloggen

tisdag 8 maj 2012

VIKTHETS

 Den här lilla bryggan ligger uppe vid Mellandammen här i Sala. Jag går eller springer ofta förbi den och har liksom fastnat så för den. Tycker den är så fin för att den är gammal och ser nästan lite så där fallfärdig ut. Jag har även en bild i mitt huvud att Dennis fotar mig sittandes på den med en vit klänning och utsläppt, lockigt hår. Haha, det låter kanske jättetöntigt men sådan funderingar har jag. ;)
 Blev en promenad på 8 km igår i det härliga vädret. Är så otroligt fint med alla vitsippor nu.
Hilma imorse när hon låg och ammade. Var bara tvungen att fota henne när det ser ut som att hon ligger och ber. "Snälla Gud, mer mjölk". Hahaha...

Idag har jag och Hilma varit på stan och lunchat med en tjej som heter Victoria. Det är ganska kul för hon jag och känner egentligen inte varann utan vi har mest bara hejat när vi möts. Men tänk vad små bebisar kan sammanstråla en och annan. Jag var ju beräknad den 16:e och hon den 20:e feb så det var redan under graviditeten vi började snacka. Så nu idag sågs vi över en lunch på Johanssons och snackade om våra bebisar. Nej, man har verkligen fått ännu fler vänner efter man blivit mamma och det är verkligen så kul.

Idag har jag vilat från motion för imorrn bitti är det dags för core igen. Det är riktigt kul att kunna åka och träna styrka så där för det blir verkligen en ordentlig genomkörare. Jag har ju som sagt försökt lite hemma men det är inget i jämförelse med hur jobbigt den här träningen är.
Efter träningen är det mammagruppsträff igen. NI börjar kunna att det är på onsdagar nu va? :) 
Gänget kommer till mig denna onsdag också så på eftermiddagen här har jag bakat grahamsbullar och kolakakor till våran fika. Jag försöker ju då vara en mer nytting människa men det är verkligen svårt och jobbigt. Jag är så sjukt sockerberoende och jag tycker det är såååå trist att fika utan gottegrejer. 

Går då raskt över till min vikthets som jag mer eller mindre haft sen förlossningen. 
Faktiskt så hände det saker på vågen efter jag skärpte till mig. Stod still hur länge som helst på 74,5 kg och var verkligen frustrerad men imorse när jag vägde mig så visade den 72.5 kg så det var jag nöjd med. Men jag trodde nog inte att jag skulle få jobba med massa kilon. Jag vägde nämligen 65 kg samma dag jag blev gravid och det är ju en bit ner till det. 
Ja, ja jag är ju då ganska kroppsfixerad och det är jobbigt när man aldrig behövt banta i hela sitt liv. Nu säger inte jag att jag bantar för jag ammar ju men jag kommer ju säkert att behöva göra det sen, suck!
På ett sätt är det fascinerande hur kroppen förändrats mot hur man såg ut innan. Jag t o m drömde inatt att jag drog på mig mina Nudiejeans och det var hur lätt som helst. Var tvungen att pröva dom idag bara för det och det tog tvärstopp halvvägs upp på låren. Det är den bistra sanningen det! Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar