Leta i den här bloggen

måndag 18 juni 2012

PERFEKTION OCH SMAKPORTION


Goddagens!

Precis badat tösabiten och nu ligger hon i sin säng och försöker coola ner så jag passar som vanligt på att blogga lite. :)
Var bara tvungen att slänga upp en bild på kvinnan ovanför här, Angelica Blick. Perfektion i denna outfit, alltifrån hatten till skorna i nude. Sen att vara så där brun skulle ju inte sitta helt fel. Men hon är tydligen utomlands så det är ju inte så konstigt. 
På tal om utomlands, imorrn åker min bror och hans tjej till Kroatien, samma ställe som jag och Dennis var för ett år sen. Är sååååååå avis! Kollade upp väderleken i Dubrovnik för denna vecka och det är helt galet. Över 30 grader och sol varje dag. Grrr, vad jag också vill. Det där hotellet, staden, människorna, allt var ju så underbart. Hoppas verkligen dom får det lika underbart som vi hade det.

BVC gick bra imorse, Hilma väger nu 6815 g och är 62 cm lång. Vi pratade även om smakportioner då som jag skrev igår. Jag berättade att Hilma inatt åt kl 2, 4 och 6 och då tyckte hon att jag ska börja med gröt på kvällen. I hopp om att hon kanske står sig lite bättre och kanske inte behöver amma tre gånger/natt. Det är ju liiite drygt när hon gör det. Men jag vet inte, jag är så van med denna tillvaro så mig gör det liksom inte så mycket. Klart jag skulle tycka det var helt underbart om hon bara åt en gång. Hon hade faktiskt två sådana nätter förra helgen iaf så ibland gör hon mamma stolt. ;)
Men ja iaf, många andra tycker nog det låter drygt och jobbigt när jag berättar hur hon är vaken men som sagt, I`m fine with it. ;) 
Jo och det jag slutligen skulle komma till, haha, var att jag direkt var och köpte gröt så det fick hon prova här lite tidigare ikväll och det gick kanon. Hon gapade varje sked jag gav och sväljer verkligen. :) Trodde aldrig det skulle gå så lätt. Det är ju absolut ingen stor mängd hon får i sig, men det ska det ju inte vara så här i början, men hon äter det ju iaf.

Efter BVC gick jag hem till Emilie. Där blev det både fika och lunch idag, så trevligt så.
Efter det har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar