Leta i den här bloggen

tisdag 8 november 2011

20111108 (v. 26 + 3)

Okej bortse från hur sliten jag ser ut på den här bilden. Men iaf så har jag fått en sån konstig röd prick på nästippen. Eller jag har haft den över en månad. Det är ingen finne, det går inte att klämma och det är inget som liksom buktar ut. Vad sjutton kan det vara?! Sjukt irriterande att ha den där är det iaf för jag kan knappt sminka över den heller. Känner mig som Rudolf. :(
En tjejkompis till mig berättade om hennes syster som fick barn i slutet på sommaren att hon hade också en röd prick på näsan under sin graviditet men att den försvann när hon fick barn. Kan det ha nåt samband med graviditeten kan man ju då undra...?

Hej på er!

Ursäkta för kasst bloggande. Jag har varit ledig idag men det har inte blivit någon tid över att sätta sig här.
Jag har åkt på en förkylning men tycker inte det är så himla farligt så det kunde inte hindra mig från att ta mig ut på en långpromenad (9,6 km) på förmiddagen idag.
När solen äntligen tittade fram bakom lite dismoln så var det bara att passa på. Det var så otroligt skönt och jag njöt massor. Gick en runda som jag inte går så ofta och då går man en bit i skogen. Där tog jag ur musiken ur öronen och bara njöt av tystnaden. Haha, låter som en gammal tant men gud vad jag kan älska sånt. Just nu älskar jag verkligen livet! :)

På eftermiddagen har jag och Dennis varit på våran första träff med föräldrargrupp. Jättetrevligt och väldigt intressant. 2 timmar höll det på och vi drog t o m över tiden med en kvart. Så mycket hade vi att prata om. :) Det är väldigt intressant att få höra hur andra upplever vissa saker och även lyssna på barnmorskorna tala inför grupp så där. Nu börjar jag verkligen känna en riktigt längtan efter att få hålla min bebis. Jag läser även en bok just nu som heter "Föda utan rädsla". Jättebra bok och jag är glad som köpte den. Känner mig faktiskt lite mer påläst om hur förlossningen går till, vad som gör ont o s v. Det kommer nog att bli en sådan häftig upplevelse, trots att min rädsla finns kvar. Dock inte lika mycket... :)

Är lite ledsen över att jag missar nästa veckas träff. Men då blir det nåt annat kul istället.
Jag ska faktiskt besöka Ullared för första gången. :) Ska åka bussresa ihop med Emma, Emilie och Annika. Dock bävar jag en del för den där bussresan.
För det första för att jag får mest ont i svanken av att sitta still så där länge och sen att vi ska åka på natten och kommer fram på morgonen. Kommer man inte kunna sova så mycket på bussen så kommer man ju vara som ett utskitet.....nånting. Ja, ni förstår. Och så ska man liksom gå hela dagen där och shoppa. Hmm, tur att jag har Emilie med mig som också är gravid så kan hon och jag ta pauser ihop och fika. :) Nej, men det kommer iaf bli skithäftigt att få åka dit för första gången.

Ja, mer hade jag nog inte att skriva om just nu. Jag jobbar dygn imorrn igen så ledig på torsdag.
På lördag ska vi på inflyttningsfest här i Sala och det ser jag jättemkt fram emot. Vet redan vad jag ska ha på mig. ;) Kramelikram



2 kommentarer:

  1. Kan det vara ett ytligt blodkärl ??? Syster min hade på ena kinden i yngre dar. Kanske kan ringa 1177 och fråga.

    SvaraRadera
  2. Kanske det... Har faktiskt ingen aning. Mkt irriterande iaf... :)

    SvaraRadera