Leta i den här bloggen

onsdag 30 november 2011

NYTT TILLSKOTT I GARDEROBEN


Hello!

Lite nytt till garderoben. Svartvit, stickad klänning från H&M som jag tänkt inviga i helgen. Funkar kanon att ha trots gravidmage. :)
Även den stickade tröj/klänningen med polo var kanon. Älskar den lila färgen.

Just nu sitter jag och läser lite om föräldrarpenning på försäkringskassan.se. Mycket med det där kan man säga. Just nu väntar jag på besked om godkänd graviditetspenning. Har ansökt om det från det från 2 januari så vi får se om det går igenom. Kan vara skönt att få veta så kan man slappna av lite.

Annars så har jag haft ett riktigt bra jobbpass trots 30 timmars arbete i sträck (ja, sovande natt dock men ändå). Nu väntas två dagpass sen blir det huvudstaden, mmmm, vad jag längtar.
På lördagkväll sen ska vi ut och käka med brorsan och Karin också. Det har öppnat en ny pub/hotell här i stan så vi tänkte testa det. Ryktet säger att det är bra, det var invigning i helgen som var. Hade jag inte varit gravid hade jag varit gjuten där då, haha...

Nu ska jag ner och äta en lussebulle och kolla på gårdagens DHW.
Just det också, tandläkarhelvetet. Jag hade 2 hål, grrrrrrrrrrr..... Ska lagas i januari. Slog mig att det kommer bli grymt drygt att ligga där höggravid och laga hål. Det var jobbigt idag när hon sänkte ner ryggen så man ligger plant. En mycket obehaglig känsla att ligga på rygg när man gravid. Känns som bebisen trycker på alla organ man har i magen. Ja, ja... Nu blir det tack och hej! :) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar