Leta i den här bloggen

måndag 19 december 2011

PROMENIX OCH AMNING





Så här ser jag ut när jag är ute och traskar. Dennis jacka som inte sitter tajt (skönt) och så mina, relativt nyinköpta, velourmjukisar från H&M i storlek L. Dom ska jag ha när jag åker in till förlossningen har jag bestämt. :)
Det blev 7 härliga km...eller ja, det gick ganska sakta faktiskt. Sen att jag valde att gå i mina Easytone kanske inte var smartaste draget som höggravid. Fick för mig att jag skulle bli blöt om tassarna om jag skulle ha mina vanliga springskor och jag tycker dom här står emot lite bättre. Men det var ju inge slask och det var bra plogat så oj, va slut jag va i svanken och benen när jag kom hem. Gjort är gjort...
Till kvällsmat blev det en härlig ost - och skinkpaj med en stooor sallad till, så himla gott det blev.


Idag införskaffade jag mig mina två första amningsbehåar. Köpte ett 2-pack på H&M.
Jag, som vanligtvis har 75B, köpte nu 80C men det var kanske i tajtaste laget i omfång så kanske blir 85C bättre. Ska nog byta. Hade liksom ingen ork att gå in och prova på butiken.
Blir lite så där smånojjig att jag ska föda för tidigt. Nämligen så har en tjej jag känner litegrann som skulle ha 4 dar efter mig fått sin bebis nu för typ 2 dar sen. Alltså över 2 månader för tidigt och sen får jag veta att en annan tjej som jag vet vem det är också fått för tidigt. Dock bara 1 månad men ändå...
Men tänk om liksom. Imorrn är det jag som börjar förbereda min BB-väska, haha....

Imorrn är jag ledig då blir det en lunch i Månsan med kära mammsen! Kram och godnatt!

2 kommentarer:

  1. Hejsan. Vill bara lugna dina nerver angående för tidig förlossning. Nu vet inte jag vilken vecka du är i men sjukvården idag är grym just med för tidigt födda. Jag fick mina tvilling pojkar i vecka 24+6 och dom är helt friska idag. Men visst att få för tidigt är extremt tufft och jobbigt. Hoppas du\ni slipper det. Känner inte dig och hamna här av en slump men kände bara för att skriva var lugn och försök njut så länge du är gravid. För det är ganska mysigt, ibland :)

    SvaraRadera
  2. Det ska nog gå bra ska du se. Verkar vara ännu vanligare att man går över tiden :)

    Vad gäller amningsbehåar, köp inte för många innan. Mina boobs växte typ tre storlekar!!!! Shit vilka bomber man hade när man ammade :)

    Ha en fin dag

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera