Leta i den här bloggen

tisdag 3 januari 2012

DAGENS


Hoppas, hoppas verkligen jag får en bebis som somnar tidigt på kvällen för jag är då rakt ingen kvällsmänniska. :) Hellre är jag uppe tidigt på morgonen. Kan tänka så där ibland när jag kliver upp på morgonen att "ikväll ska jag vara uppe och kika på någon bra film" men det slutar alltid med att när klockan börjar närma sig en sisådär 21.30 då vill jag bara gå upp och lägga mig, haha... Så jag håller verkligen tummarna att det blir en bebis som vill som jag ;)

Gud, vad det känns som det närmar sig med stormsteg nu, 7 veckor kvar om jag går 40 hela då.
Ena dagen känner jag mig lugn och helt med på att detta ska jag göra (då tänker jag så klart bara förlossning). Andra dagen, lite som idag faktiskt, så blir jag supernervös. Verkligen får sådana här "nervös-hugg" i hjärtat och kan inte förstå att JAG ska göra det. Den ska ur mig!! Magen känns så där kanonstor nu och den som är i där ska ur.... PANIK! Alltså, det blir verkligen lite panikkänsla. Men jag är vilket fall som helst glad att det pendlar hela tiden mellan dessa känslor så det inte bara är panik, panik, panik.
Oj, oj, oj, säger jag bara. Allt är så overkligt. Jag ska verkligen bli mamma, det är ju helt galet crazy!
Så, måste komma lite mamma/bebis/förlossnings-tankar ibland också. :)

Dagen idag har annars varit kanon! Blev en fika med tjejerna i 1 1/2 h, hur ofta händer det. Men är det utan barn så går det. :) Underbart trevligt iaf. Sen gick vi lite på stan. Efter det hyrde jag film,"Blue Valentine", åkte hem och gjorde lunch och kikade på den. Hade ganska mycket förväntningar på den för Ryan Gosling   är en favorit till mig men den var väl inte mer än okej.

Vid sexklippet var jag iväg till badhuset och simmade 35 min, jätteskönt. Så så har min dag sett ut.
Imorrn eftermiddag ska jag åka upp till jobbet och bjussa på lite tårta tänkte jag eftersom jag fyllt. Får se hur det går för dom utan mig, haha.... :) Natti, kram!

Tunika och kjol - H&M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar