Leta i den här bloggen

onsdag 18 januari 2012

DAGENS



Godkväll på er!

Min dag började lite sisådär faktiskt. Efter att ha sovit väldigt bra så gick jag upp strax efter 7.00 när Dennis hade åkt till jobbet. Åt min grahamsgröt och sen kikade jag på "Vakna med the voice". Började må lite illa, kände även hur magen började spöka. Till slut blev det till att spy upp all gröt. :S Och totalt kass i magen (sorry för infon). Blev lite bättre efteråt men illamåendet satt kvar så jag gick upp och la mig 1 1/2 h till sen var det bättre. Det är så konstigt att det blir så där. Det vart faktiskt så för 2 veckor sen också.
Sen tog jag iaf en dusch och så åt jag lunch.
På eftermiddagen var jag då iväg till barnmorskan. Allt såg bra ut. Mitt magmått hade bara ökat med 1 cm på 2 veckor så nu mätte jag 36 cm.

Efter barnmorskan var jag och fikade på Schellins med mamma och så gick vi lite stan, trevligt.
På lördag har vi bord bokat på Måns Ols för mig, Dennis, brorsan, Karin, mamma och pappa. Hur trevligt liksom?! :) Känner verkligen att jag vill göra nåt sånt nu innan bebis ankomst så det kunde inte komma mer lägligt att mamma fråga. :) Jag bestämde mig dessutom för att behålla klänningen som jag beställde från Nelly till nyår (som kom på måndagen efter) så jag tänkte faktiskt ha den då så man får känna sig lite fin. :)

För övrigt så krampar min svank mer än nånsin, jag blir snart knäpp alltså. Bebisen är betydligt lugnare denna kväll iaf.
Alltså, ni förstår inte hur jobbigt det var igår kväll. Shit, jag höll på att få panik nästan. Den sparkade så himla hårt, hur jag än satt eller om jag reste mig. Sparkar även på ena höftbenet (är så käsnlig och kittlig där) så jag satt och sprattlade i soffan som en tok. Skrek rakt ut en gång också så Dennis blev jätterädd. Nej, det där är jag inget fan av. Jag klagar ganska mycket nu faktiskt men när det blir så där vill jag bara att den ska komma uuuut....

Imorrn bitti blir det frulle på Johanssons med Emma och Emilie igen, måste vara tredje veckan i rad nu, tror jag. Så trevligt så! Och faktiskt så lyckades jag få en fotvårdstid till imorrn eftermiddag så då får man lite sån lyx också. Den 31 januari har jag även slingtid så jag får bli av med den gräsliga utväxten (kanske en del av er har reflekterat över den ;) Ja, så lite helrenovering innan det blir fullt upp. :) Kram på er!

Tunika - H&M
Stövlar - Skopunkten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar