Leta i den här bloggen

måndag 16 januari 2012

MINA FRUKOSTAR


Hej på er!

Tänkte jag skulle visa hur min frukost såg ut idag. Jag själv kan vara väldigt intresserad av vad andra äter för frukost så då kanske nån är nyfiken på vad jag äter. :)

Innan jag blev gravid så körde jag på samma, samma jämt, varje morgon. Då var det en skiva rostad "Längtan" med kalkon, äggröra på ett eller två ägg och smoothie. Sen blev jag gravid och sjuuuukt illamående. När det var som värst så kunde jag bara äta kräm och mjölk. Sen började jag med smörgås (bara ljust bröd) med leverpastej och bara mjölk till. Kaffe var totalt uteslutet.
När jag började må bättre så gick jag över till min "standardfrulle" som jag hade men kände ändå att jag var ganska så trött på det.
När jag väl blev introducerad för grahamsgröten så har ju det varit ett stående alternativ. Mättar bra och är riktigt gott, men äter även alltid en smörgås när jag äter gröt och så har jag börjat druckit mycket te också (vanligt earl grey).

Idag såg då alltså frullen ut som på bilderna. Två smörgåsar "Pågens lingongrova" med leverpastej och te till.
Sen behövde jag äta upp en kesella som går ut snart så istället för gröten så blev det kesella med mosad banan och apelsin, så sjuuuukt gott. Blandar då ihop allt innan jag äter, inte så som på bilden. Det ska ni verkligen testa. Det är ju kanon som mellis också. Det blir som en krämig fruktyoghurt, mmmm.... :)

Ja, en liten sammanfattning. Jag är ganska så enspårig av mig som person men tycker jag är riktigt duktig som faktiskt kan variera mig en del nuförtiden, haha...

Ni får "dagens" lite senare och så ska jag skriva om min dag då också! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar